Biholk

Inget finsnickeri precis men jag är nöjd ändå.
 
 
Mellansonen har hjälpt mig att såga och borra, sen spikade jag ihop den och målade med Allbäcks linoljefärg. Hoppas de vilda bina tycker att det är ok att flytta in här.... Nästa gång ska jag skruva istället för att spika, taket blev fint först men när jag spikade fast det på resten av holken så blev det vint. Men jag tror inte bina bryr sig ;)
 
De tama bina har jag också pysslat om lite grand.
Spikat ramar, dragit strängar och satt i vaxkakor. Jag har haft hjälp av en vän och av min mellerste son.
 
 
 
 
Pär har byggt en mojäng som jag kan använda att värma fast vaxet med. Av saker han hade liggande här hemma.
 
 
Det är bra att ha några klara för bina kan fylla ramarna fort när det blir varma fina dagar :)
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Holken ser kanon ut! Tror nog den blir uppskattad! =)

Tack för en trevlig fika och pratstund ikväll! <3
Kram
Sanna

Svar: Jo, den duger absolut :)
Tack själv. Kram.
Petra

2 x-handarbete-pyssel:

skriven

Inga dåliga byggen, även om ramarna imponerade lite extra på mig :)
Trevlig helg!

Svar: Trevlig helg tillbaka :)
Petra

Kommentera här: