Lev mer på mindre

Just nu är jag inne i en period när jag vill läsa inspirerande böcker och tidningar istället för fakta (som jag vanligtvis proppar huvudet fullt av). Jag behöver lite positiva exempel för att väga upp allt elände tror jag. Den här har jag nyss läst ut, det är en bok jag blev glad och imponerad av.
 
 
Modiga människor som verkligen genomför det de drömmer om. Eller vad sägs om att under en hel månad låta hela familjen leva på endast sådant man odlat själv? De hade en försvinnande liten budget som de köpte vissa basvaror för men annars levde de utestlutande som självförsörjande. Respekt!
 
Lider du av klimatångest, eller någon annan typ av existensiell ångest för den delen, rekommenderar jag dig att läsa den här som motvikt. Lite praktiska exempel och "så-här-gjorde-vi-inspiration". Det behöver vi.
 
Finns att låna på biblioteket :)

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Ja den boken är verkligen läsvärd.. =)

Svar: Jag läser en annan nu som det bara går att läsa några sidor i taget i. Sen måste jag fundera en stund på det jag läst. Superbra :) Skriver mer om den sen...
Petra

Kommentera här: