Det här med jobb och pengar...

Nu när jag är sjukskriven funderar jag rätt mycket på det här med jobb och pengar. Det känns troligt att det kommer att dröja läääänge innan jag kan börja jobba heltid igen, om jag kommer att kunna jobba heltid igen och om jag överhuvudtaget kommer att kunna jobba med det jag gör idag. Allt är mycket osäkert. Det får mig att tänka över vår ekonomiska situation, hur beroende är vi av att båda kan jobba heltid? Skulle vi kunna få det att fungera på en mindre inkomst? Kanske det skulle funka rätt bra när vi fått igång trädgården så att den ger mer mat? Ju mer självförsörjande vi är, ju mindre pengar behöver vi... Men å andra sidan så är maten inte den största utgiften i vårt hushåll. Den största utgiftsposten är ju ändå lånen på huset och de är det svårt att komma runt. Måste räkna lite på det här och fundera över hur mycket pengar som behövs eller egentligen är den stora frågan:
 
Hur mycket måste vi jobba för att det ska gå runt?
 
För man jobbar ju faktiskt i första hand för att kunna betala sina räkningar, köpa mat och betala av lånen på huset. Sen är det trevligt med alla arbetskamrater (dem saknar jag!) och det känns bra med rutinen och vardagen. Men det vore kanske roligt att ha mera tid över till annat? Just nu när jag inte KAN göra allt jag vill tänker jag på hur det är annars när jag jobbar och är frisk. Då HINNER jag inte göra det jag vill. Tokigt är det i alla ändar just nu...

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Ja ibland är det så tokigt i livet tyvärr..hoppas dock att ni skall hitta en balans som funkar på alla plan för er. Känner med dig gumman, vet ju allt för väl vad du går igenom. <3
Kram
Sanna

Svar: Tack och Kram
Petra

2 Marie:

skriven

Låter tråkigt det där.




Svar: Ja, tråkigt men sånt man måste fundera på.
Petra

3 F:

skriven

det är knepigt det där med pengar...

Svar: Usch ja, det är ett elände.
Petra

Kommentera här: