Utökad hönsgård

Idag har vi stängt om så att hönsen har fått mycket större gård. Det är så roligt att jobba med sådana saker tillsammns :) Extra kul blir det förstårs att titta på när hönsen upptäcker sin nya omgivning som är lite mera varierande nu än tidigare förutom att den är större. Mer öppen yta samt några träd till att gå och sprätta omkring bland. Sånt som höns gillar :)
 
 
Katten Nemo är så klart med och kollar så det blir riktigt gjort.
 
 
Stort fick de i alla fall. Nu kommer de att hitta mycket mat själva för att inte tala om hur kul de kommer få.
 
 
Nu börjar det även dra ihop sig till kläckning, i slutet på kommande vecka borde det vara dags. Hoppas det blir några kycklingar. Spännande!
 
Så här slut blev i alla fall Nemo av att hålla ordning på oss...
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Åhh va härligt för pullorna med så mycket yta! <3 Antar att det börjar bli för sent för mig att börja med höns i år..värken har ju försenat alla min projekt rejält.. =( suck..

Hoppas att du fick sova hyfsat i alla fall.. <3

Kram
Sanna

Svar: Om du inte hinner i år så får det väl bli nästa år. Det går ju att köpa äldre kycklingar men det kostar förstås mer...
Tack, jag sov faktiskt hyfsat, mår rätt skruttigt nu men det är smällar man får ta.

Kram
Petra

2 marina:

skriven

Du har....världens absolut lyckligaste höns!!!Helt underbart!!Jag blir så himla glad av att läsa hur bra dina djur har det!!

Svar: Det är därför jag har dem, för att de ska få vara lyckliga, för att jag ska få äta ägg från lyckliga höns och för att jag ska få förmånen att sitta och titta på dem och njuta av dem :)
Petra

3 Sanna:

skriven

Är du hemma någon dag gumman..tänkte lära mig lite mer om höns och kanske du vill bli utav med någon tomatplant? =)

Kramar
Sanna

Svar: Funkar torsdag efter två för dig? Kram
Petra

Kommentera här: