Dag 11 av 365

Det regnar.
Regnar.
Regnar.
 
Det regnar så mycket så jag får lust att städa sovrummet.
Då vet man att det regnat för mycket.
Snart kan man inte ens muntra upp sig med att det är bra för potatisen.
 
Men med köpstoppet går det fin-fint.
Jag gillar känslan. 
Att jag vägrar delta i köpfesten liksom.
 
Även om mannen igår beställde ett nytt kyl/frys-skåp.
Eländet vi har i köket ska äntligen bytas ut.
Det känns lite som fusk trots att jag inte skulle gjort det själv under det här året.
Jag kommer ju också att få nytta av det nya skåpet 
Det var han som köpte det.
Men jag godkände beslutet.
 
Kanske jag lever i en gråzon nu.
 
Härom dagen gav jag bort en hel massa saker.
Gardiner, lampa, dukar, soffbord, blomkrukor.
Till sonen och hans fina sambo, som nyss flyttat till eget boende.
Kul att de vill ha saker jag inte behöver.
 
Den yngre sonen flyttar kanske också snart ihop med sin tjej.
Finns mycket saker över fortfarande.
Jag sa åt honom att de skulle göra en lista på vad de behöver. 
Kanske har jag något som passar.
 
Genom att minska deras köpbehov kanske mannens inköp av kyl/frys-skåp kompenseras?
Äsch, jag fortsäter tycka att mitt köpstopp går bra.
För jag har faktiskt inte köpt nåt :)
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Du är duktig gumman och jag tycker nog att ett kylskåp inte är ett onödigt inköp och det var ju faktiskt Pär och inte du som handlade.. =)

Kram
Sanna

Svar: Tack :)
Petra

Kommentera här: