Dag 3 av 365

Tre dagar in på året av köpstopp och jag upplever någon form av befrielse. Känner ett nytt sorts lugn.
Jag kan inte köpa något så jag behöver inte fundera på om den eller den saken verkligen är nödvändig. Ingenting är nödvändigt. Jag har allt jag behöver. Tror jag. Och har jag inte det så måste jag lösa det på något annat sätt än att skaffa vad det nu skulle kunna tänkas vara jag får behov av framöver. Känns roligt och utmanande. Känner redan hur jag börjar tänka i nya banor. Blir mer medveten om vad jag har och hur jag kan fixa det. Göra om, måla eller sy. Ska laga mina mjukisbyxor. Det är hål i dem, båda två. Just nu går jag omkring i långkalsonger. Funkar det också men känns inte helt bra att spankulera omkring i dem ute på byn tycker jag. Så det gör jag inte. Än. Larvigt egentligen, skillnaden mellan långkalsonger och leggings är ju verkligen hårfin...
 
Om ni ser mig irra omkring ute iförd långkalsonger, säg åt mig att gå hem och laga mina byxor!

Kommentera här: