Vårsol och odlingslust

I helgen sådde jag Basilika och Oregano. Jag brukar så några nya plantor Oregano varje år och plantera ut lite här och där i trädgården, de är vackra, luktar gott och bina gillar dem - så många är bra :)
Alla tomater är omskolade och Piplöken växer snällt.
 
 
 
De vita grukplantor jag dragit upp åt kusinen i Mariefred har nu gått från fyra fina plantor till tre. Kattflickan Måna har varit i farten igen och tuggat av den ena... Sådde fem till igår, jag ska ju ha själv också....
 
Idag tjuvstartade vi och sådde morötter och rädisor, svärdottern och jag.
 
 
Mixer från Runåberg för olika färger och lite spänning när det är dags att skörda. Våra flickor har redan börjat önska vilka färger de vill ha på sina morötter.
Morotsmix och Runåbergs rädisor heter de ifall någon är intresserad av att härmas :)
 
Dotterns pappa har varit hit med några säckar löv :) Han kör dem till mig istället för till det kommunala uppsamlingsstället för kompostavfall. Jag är tacksam för det extra täckmaterialet.
 
 
Det mesta av innehållet (kanske allt) kommer att hamna i växthuset efter att Pär lassat in hönsgödslet.
Just nu går det inte att gå inne i växthuset. Gången är som lervälling, jag fastnade nästan med stövlen när jag försökte vara där inne idag. Måste åtgärda det på något vis. Har inte riktigt tänkt färdigt angående hur...
 
 
 

Kommentera här: