Undantag i köpstoppet!

Idag har jag gjort undantag i köpstoppet.
Därtill var jag nödd och tvungen.
Min mycket viktiga lilla burk med synålan har varit försvunnen i flera dagar.
Det funkar inte att vara utan nålar.
Så idag köpte jag två nålar.
 
 
Nu kan jag fästa trådarna på alla kakor jag virkat sen burken så mystiskt försvann.
 
Antagligen är det inte ett dugg mystiskt, troligen har jag själv lagt den på något finurligt ställe i ren förvirring.
Men jag har letat överallt där jag TROR att den kan vara.
Säkert kommer den fram nu när jag köpt nya :)
 
På onsdagar har jag egentligen hemmadag men idag skulle jag till tandläkaren och då passade jag på att umgås lite med mamma och så klart åka Lisas handarbetsbod. 
Är du i Söderhamn någon gång så rekommenderar jag ett besök där.
 
 

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Inget jätteallvarligt avsteg från köpstoppet, tycker jag. :)
Hur länge har du köpstopp?
Jag kom på att mitt löpt ut nu, vid årsskiftet...
...lite konstig tanke...
Men det blir nästan-köpstopp även framöver.
Jag behöver inte mer saker samtidigt som jag behöver pengarna till annat. Så jag ska fortsätta "snåla"
God fortsättning!

Svar: Nej, nålar är väl ett acceptabelt avsteg tycker jag.Jag har köpstopp till nån gång i början på juni.
Sen blir det bara köpa det nödvändigaste, lika som innan :)
Har redan på tok för mycket saker...
Petra

Kommentera här: