Tillverkning startad

Igår kväll påbörjade jag tillverkningen av Ringblommesalva :)
En med rapsolja och en med olivolja för att se vilken jag gillar bäst.
 
 
Så här gör du:
Fyll burkarna till 1/4-1/3 med torkade ringblommor.
Häll i olja tills burken är full.
Skruva på locket och ställ dem i ett soligt fönster.
Vänd på burkarna ibland under de sex veckor de står i fönstret och solar.
Öva ditt tålamod ;)
 
 
Nu ska de få stå i vårt soliastet fönster i sex veckor och vändas då och då. 
 
Sen ska oljan silas och blandas med bivax för att bli salva...
Återkommer med detaljer angående den delen när det blir dags :)
 
 

Kommentarer:

1 Åsa J:

skriven

Jag följer detta med spänning. Jag funderar också på att göra egen salva men har inte kommit till skott. Tack för en inspirerande blogg.

Svar: Jag har funderat på det jättelänge och nu blev det äntligen av :) Det blir schampotillverkning snart också. Kul att du gillar min blogg.
Petra

Kommentera här: