Hopplösblues

Idag åkte jag hem från jobbet med en total känsla av hopplöshet...
 
Vi förstör våra egna livsbetingelser.
Rovdrift på varje resurs.
Suga ut allt så inget blir kvar.
Allt kommer att gå åt helvete.
Människor är hänsynslösa.
Ingen bryr sig.
Vi inbillar oss att vi står över alla andra arter.
Suck.
 
Hemma mötte mig en lycklig hund.
Och några vilsna höns som på något vis hamnat utanför gallret och sen panikade för att de inte kom in igen. 
En pratglad son.
Vi tog en promenad, hunden och jag.
Då såg vi lite saker som kan lyfta humöret.
 
Humla i körsbärsblom.
 
 
Odlingen mellan hyreshusen på Skidan.
 
 
Den söta lilla odlingen utanför "Vändpunkten"
 
 
Sen satt jag ute en stund och filosoferade medan Clinton fick ett tuggben.
Pysslade trädgården och vattnade alla plantor som bor inne.
Sånt som brukar hjälpa mot hopplösblues...
 
Men idag känns det hopplöst på riktigt.
Tror jag går och lägger mig...
 
 
 
 

Kommentera här: