Intensiv och rolig kurshelg

Den här helgen har jag varit på kursen i Österfärnebo igen :)
Vi har haft väldigt roligt och skrattat ofta. Blandat med tunga frågor och mycket allvar.
Har berört allt från bin, monokulturer, biodiversitet och steg 3.
Fantastiskt givande och inspirerande.
 
Vilda bin har bostadsbrist och det kan vi alla hjälpa till att motverka genom att bygga biholkar. 
Mer om detta kan du läsa här.
Det är också bra att plantera bifoder för matbrist är också ett problem.
 
Kursen är ju en blandning mellan teori och praktik så här bygger vi biholkar.
 
    
 
Så här fina blev de.
 
 
Jag ska hänga upp min på uthusväggen så att jag kan se vilka som flyttar in där :)
 
Vi har även jobbat med odlingen och varit ut på getgården och hälsat på. Bilder från odlingsjobbet kommer förhoppningsvis imorgon eftersom jag själv inte tog några. Men vi satte i alla fall potatis och jordärsskocka, sådde olika ärtor, sallad, spenat och majrova. Kanske jag glömt nån sort...
 
Efter en toppenhelg med mycket utbyte av både tankar och idéer känns det överfullt i hjärnan och hjärtat är fullt av värme. Längtar redan till nästa träff :)
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: