Lite ditt och datt

Måndag...
Idag har jag och yngste sonen varit till Bollnäs en sväng. Han skulle hämta medicin och jag skulle på Helins. Jag köpte en bok som jag och tjejerna ska läsa på påsklovet. "Odjuret vaknar"av Ola Lindholm. Sedan var vi till äldste sonen och hans sambo och hälsade på innan vi åkte hem.
 
I helgen blev vi (läs Pär) tvungna att slakta en höna. När vi tittade ut så stod hon i hönsgården och såg allmänt eländig ut. Hängig. Ni som har någon erfarenhet av höns vet hur eländiga de kan se ut. När sen Pär lite senare gick och tittade till henne låg hon på sidan i hönshuset. Så då var det lika bra att göra processen kort. Ledsamt. Typiskt också att det var en av de yngsta hönorna, Maranhöna.
 
Vi har fått en hel del nysnö på senaste tiden. Mycket vackert ute när det ligger snö på alla grenar och tyst blir det. Härligt tycker jag. Men för Clinton har det varit lite besvärligt. När temperaturen ligger runt nollan och det snöar så fastnar snön i hans päls, vilket resulterar i att han förvandlas till en vandrande snöboll. När vi kommer in måste jag duscha av honom all snö och det uppskattar han inte alls. Det är ingen idé att tänka sig att klippa honom så att det inte ska fastna, det fastnar verkligen överallt. Hela benen och under magen. Jag kan ju inte raka honom, då fryser han ju istället. Vi får stå ut de få dagar det rör sig om.
 
Annars har vi flyttat om möbler och prylar här hemma. Massor kvar men vi har i alla fall börjat. Och jag har nästan målat kvar all pärlspont till toaletten. Snart drar vår stora ombyggnad igång. När vi ska förvandla vårt stora hus till tre lägenheter och en affär. Spännande...
 
Jag har sått ärtor på fönsterbrädan. Tänkte att vi skulle få äta lite ärtskott snart. Det är så himla gott! Och det är roligt att få odla lite ätbart fast det är mitt i vintern. Har dessutom skrivit en lista på förer som jag ska beställa från Runåbergs, Svedjerova bland annat.
 
Imorgon är det stickcafé :)

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Åh va spännande planer ni har! Ser fram emot att följa utvecklingen! Hojta om ni behöver hjälp på något vis! =)
Kram Sanna

Svar: Det känns roligt. Äntligen blir det av :)Kram
Petra

2 Alice på Bonnierförlagen:

skriven

Hej!
Vad kul att ni har läst odjuret vaknar! I oktober är det dags för nr.2, Kampen mot Samaael. Skulle du vara intresserad av att läsa den? Maila mig er adress så skickar jag ett ex.

Allt gott!
Alice

Kommentera här: