Fortsättning följer

Vi fortsatte på den miljövänliga veckan med potatismos gjord på Knåda-potatis med älgfärs, gul lök och lite grädde. Fyra av sju gillde maten medan en åt utan förtjusning och två bara smakade. Får väl ändå anses som godkänt. Igår blev det potatisplättar (på potatismos som var kvar sen igår) med ekologiskt svenskt bacon till. Det är väl inte jätte-miljövänligt med bacon men det var ju ekologiskt i alla fall...

Vi har inte ätit någon fisk den här veckan, trots att Naturskyddsföreningen satsar på information om just fisk i år. Men här finns lite att läsa, jag vet inte mycket om vilken fisk som är ok att äta ur hållbarhetssynpunkt så jag ska läsa på lite det. Sen ska jag kolla i affären vad jag kan hitta...

http://www.naturskyddsforeningen.se/gron-guide/ata/fisk/





Kommentarer:

1 Birgitta Ohlsson:

skriven

Hej igen, hemköp har en broschyr med SNFs gröna, gula och röda lista - du ska få min och jag hämtar flera för utdelning utifall du inte tittar in på Hemköp så ofta. F ö så finns en hel del MSC-märkt fisk nu i frysdiskarna. Men tyvärr också jätteräkor! Att dom inte skäms! Hälsar Birgitta =

Kommentera här: