Inget jobb men väl en bisyssla...

Jaha, det blev inget nytt jobb. I alla fall inte den här gången. Lite tråkigt förstås men får väl tänka på att jag slipper längre resväg och att det säkert dyker upp nya möjligheter.
 
Arbete med min biodling stog på schemat idag, min lilla bisyssla ;)
Idag har jag matat bin :) Gjorde sockerlösning på 5 kg socker och 5 liter vatten, en till varje kupa. Sen var det på med utrustningen och fixa. Kändes som att jag hade kunnat göra det utan utrustning också, eftersom bina var så lugna idag...
 
 
Här ser ni foderlådan där sockerlösningen (som finns i hinken) ska hällas. Den ställde jag sen på kupan, under taket - den är konstruerad så att bina kommer åt sockret innifrån kupan så att ingen annan liten skurk ska kunna ta det :)
 
 
Det färdiga resultatet. Foderlådan syns nästan inte, den skymtas bara där under taket.
 
Allt skräp ni ser i bakgrunden är sånt som Pär har städat ihop efter de som bott här förut, det ska köras till återvinningsstationen vid tillfälle....
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Spännande detta med biodling! Hur gör ni med honungen som blir sen..har ni "slunga" och allt eller tar ni vaxkakorna och far till någon annan mer utrustad biodlare? *nyfiken i en strut* =)

Kram
Sanna

Svar: Ha ha. Tänkte ta dem till Stefan i Viksjöfors första gången, han vi köpte bina av. Får leta slunga sen :)
Petra

2 Sanna:

skriven

Aha läkaren Stephan Weiss? Han är en go prick han.. =)

Svar: Ja, precis han :) Go var ordet...
Petra

Kommentera här: