Ojsan då....

Nu har jag ballat ur på IN/UT-listan igen. Jag har överhuvudtaget ballt ur lite vad gäller bloggandet...
 
Men men, vad gäller IN/UT-listan så tror jag att den nästa år ska ersättas av "Jag-köper-inte-någonting-alls-under-ett-helt-år". Alltså jag ska helt låta bli att köpa saker. Tror jag. Jag tänker dock göra ett undantag. Sånt som främjar mitt självförsörjningsprojekt kommer jag att köpa. Typ träd, frön och sånt som behövs för min ökande matproduktion här hemma :) Det tycker jag känns som ett nödvändigt undantag. Men kläder och övriga personliga prylar behöver jag faktiskt inte köpa. Jag har ju rätt mycket kläder... Inte för att jag köper jättemycket sånt nu heller men det skulle vara intressant att prova hur det känns att inte köpa något alls under ett helt år. Det borde inte bli särskilt svårt eftersom det enda som jag verkligen känner för att köpa är sånt som kan växa i min trädgård eller på min fönsterbräda :) Och vill man ha nya krukväxter så kan man ju alltid tigga skott av sina vänner...
 
Nu ska jag ut och skotta snö tillsammans med min älskade sambo :)

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Du måste göra ett till undantag på den här punkten med att inte köpa nåt nästa år eller så får du ladda upp utav h..vete under det här året med garn.

I och för sig tillhör det ju en del av självförsörjningen när det gäller mössor, vantar, halsdukar och strumpor men att virka kakor å käka det... nä det går inte.

Nä så till din lista med undantag borde garn läggas eftersom du inte kan leva utan att handarbeta - nåt jag tycker är väldigt konstigt. Jag har hatat eller ogillat väldigt mycket allt vad handarbete heter sen jag var liten.... har gjort saker men inte gillat det. Varit nöjd med sakerna men inte längtat till att få utöva konsten.

Garn måste du ha under 2013.

Svar: Jo, det är ju ett dilemma... Svårt att vara utan mina handarbeten! Samtidigt så ska det ju inte vara lätt heller. Det enda jag egentligen verkligen vill köpa är ju garn och växter. Lätt att välja bort annat. Men jag funderar fortfarande på saken, det nya året har ju inte börjat än.
Jag gillar både att göra sakerna och att ha dem eller ge bort dem sen :)
Petra

Kommentera här: