2 - 1 - 1 = 0

Äntligen lite minus på listan :) Tomas kom och sa att han skulle köpa en inflyttningspresent till en kompis som flyttat ihop med sin tjej. Då kom jag att tänka på de ljuslyktor (de flesta oanvända) som jag har kvar sedan jag sålde PartyLite. Letade reda på en som kan tänkas duga och gav den till Tomas så kan han ge bort den istället för att köpa en ny. Slänger med ett paket votivljus också så blir det minus två och de får trevliga ljus att tända i sin fina ljuslykta. Hoppas de gillar den :)

Så nu är det +/- 0 i saldot :) Det känns bra. Jag har bestämt att när jag slänger bort något så räknas inte det som minus. Det är ju inte bra att slänga saker, bara sånt som återanvänds räknas. Annars skulle det se bättre ut om jag slängde bort ett plagg istället för att laga det och då blir bilden skev, tycker jag. Tanken är ju att listan ska hjälpa mig att tänka rätt, inte få mig att slänga bort saker som kanske skulle kunna komma till användning hos någon annan.

Jag är hemma med en sjuk Saga idag, hon är jätte förkyld. Ligger i soffan under en filt och tittar på TV nu. Hoppas att Enja inte förgås av leda, hon är minsan också sjuk, säger hon, och studsar runt som en vilde i soffan :) Nåja, det går säkert bra. I värsta fall får vi väl baka något för det orkar nog Saga också - fast hon är eländig...

Kommentera här: