Äntligen!

Idag har jag äntligen kommit mig för med att sätta om de stackars övervintrade chili- och paprikaplantorna. De ser så eländiga ut så jag vill inte ens lägga ut en bild här... Ska ta en och lägga ut sen när de hämtat sig lite från sin tynade tillvaro inne i skrubben. Men de lever i alla fall :) Jag ska så några paprikafrön sen, chili har jag så jag klarar mig av men vill ha fler paprikor - det är ju SÅ gott. Stor skillnad mot för de beska som man köper på ICA!

Till våren ska jag köpa två äppelträd, Ingrid-Marie och Aroma tror jag. Goda äpplen blir det :) Så ska jag odla potatis, Folva - god sort som är motstråndskraftig mot det mesta. Längtar...

Från det ena till det andra så blir det inget skogsstall till hönsen, det är ingen idé att släpa hem det eftersom det är i så dåligt skick. Suck. Så nu måste vi bygga ett hönshus antar jag. Kanske vi skulle bygga hönshus och vedbod i ett? Jag vet inte, vi får fundera på det. Nu ska jag virka lite innan det är dags att sova, jobb imorgon...

Kommentera här: