Jag har köpt en grej.....

Idag har jag köpt en, egentligen, onödig grej. Det händer inte ofta men jag kunde faktiskt inte låta bli....
 
Jag har köpt en jättefin vas från Återbrukshyttan :) Jag har länge varit förtjust i hennes, Annys, saker och i hela konceptet. Att göra användbara saker av gamla glasflaskor och barnmatsburkar, genialt. Dessutom är de otroligt snygga också! Ja, jag har pratat om detta förr. Så här fin är min nya vas i alla fall :)
 
 
På lappen står det vad de olika produkterna varit förut, det här har varit en JP Chent vinflaska. Följande information står också där:
 
"Återbrukshyttan är en annorlunda glashytta som använder en alternativ teknik för glasåtervinning, kallad omformning.
Med det här arbetssättet förbrukas endast en fjärdedel av energin som går åt för att smälta glaset.
Flaskor och burkas som annars ständigt går i retur blir till beständig nytta i from av handgjorda bruksföremål."
 
Som sagt, genialt.
 
Om du blir se mer av Annys saker så titta på: http://www.aterbrukshyttan.se/
Hon kommer också att medverka på Rättvisefesten i Forsparken, Alfta, sista helgen i Augusti. Då ska jag köpa dricksglas som är gjorda av barnmatsburkar, vi har snart inga dricksglas kvar - de vill gärna gå sönder när man har en hoper barn...

Kommentera här: