Lite trädgårdsbilder :)

Lovade ju för länge sen att jag skulle lägga ut lite bilder på mitt arbete under den lediga veckan.... Gick runt och fotade lite idag medan det var någolunda fint väder, det blev kanske inte så mycket på det jag jobbat med men lite blommor i alla fall :)



Jag fick ju "Gurkört" utav en vän. Nu när den blommar så ser jag att det faktiskt är Vallört, närmare bestämt Uppländsk vallört, istället. Men det gör ingenting, humlor och bin tycker om den också plus att den är utmärkt att göra gödselvatten av - kanske till och med snäppet bättre än brännässlor.



Fick även Såpnejlika av samma vän :)



Jordgubbsblommor och Förgätmigej, vackrare än så blir det inte.



Den här rabatten (som jag grävde ifjol - mitt första projekt i vår trädgård) börjar det bli lite ordning på nu :D 



Lavendel med nejlika i bakgrunden. Notera att hönsen skymtar där bakom :)



Citronverbena som jag köpte när vi var på Mobackes förra veckan, så har jag planterat gul lök runt om. De här bilderna vittnar väl lite om mitt slit i alla fall, målade pallkragarna och fyllde dem med sand och hästbajs.



Min första sådd växer och frodas. Ömsom sol, ömsom regn - de tycker om det även om jag skulle önska mig mera ihållande solsken....



Pärs potatis har också vågat kika upp...

Kommentera här: