Potatissättning i sista minuten

Nu när djupsängen äntligen blev klar så kunde vi få potatisen i jorden :) Det är verkligen i senaste laget men det får gå ändå, det brukar hinna bli potatis i alla fall. Det är tacksamt att odla potatis.
 
 
Tjejerna tyckte att det var jättekul att sätta potatis. Det blev Mandelpotatis och en sort som heter "Rocket", den sista har jag aldrig smakat men det var de två sorterna som fanns kvar så vi fick ta dem. Är man sent ute så får man ta det som bjuds :) Men potatis är gott, oavsett sort - jag har då aldrig smakat någon som varit äcklig...utom möjligen den de serverade i skolan, men då var jag så kinkig med maten så det var kanske inte något fel på den egentligen heller :)
 
 
Nu är det bara att vänta.... Potatis är ju verkligen något som är värt att odla för omställning, av flera anledningar. Dels för att det är så enkelt och givande, men i första hand för att den konventionellt odlade potatisen är så besprutad. Jag vill gärna ha giftfri potatis i min mage.
 
 
De två damerna i hönsgården har kommit igång med värpandet igen, de la ju ner ett tag efter att de flyttat hit men nu får vi mellan ett och två ägg om dagen. Så nu behöver vi troligen inte köpa ägg alls, ett steg taget på vår väg mot självhushållning ;) Duktiga små hönor :)
 
 
Avslutar med en bild på finaste tuppen Awesome.
 

Kommentera här: