Försiktig vår

När jag kom hem idag gick jag omkring och tittade efter vårblommor, krokusarna har ju tittat upp ordentligt på baksidan av huset - där blommar de för fullt. I rabatten på framsidan tittar de bara upp lite försiktigt, inga blommor i sikte än på ett tag. Påskliljorna börjar kika upp de också men bara lite. Gullvivorna verkar ha överlevt vintern, vi får väl se om de blommar i år. Jag satte ner dem i höstas, hade haft dem i krukor innan.

Rabarnbern (båda två förresten) har börjat spira så smått, de köpte jag ju ifjol och i år vågar man nog ta lite och göra paj av :) Planterade vitlök i höstas men de har inte kommit upp än, vi får väl se om det blir något. Brukar ju vara lättodlat men säker kan man aldrig vara. Jordgubbsplantorna har revat ohämmat så med dem har jag en hel del pyssel framför mig. Men det blir kul, tror de får bo i pallkragar så de inte sprider sig så vilt i landet.... Sådden inne växer och frodas, utom några som inte vågat sig upp än men hoppas de kommer. Snart dags för mera sådd :)

Kommentera här: