Tillsammansodling :)

Här i Edsbyn finns (och har länge funnits) en tillsammansodling mellan ett par hyreshus. Det är hyresgästerna själva som har "bråkat" till sig den odlingen :) Den är verkligen ett lyft för ett annars, i mitt tycke, tråkigt område. Jag gick förbi där här om dagen och tog lite bilder.
 
 
Jag vet inte hur många det är som odlar här men en sak är i alla fall säker och det är att odlingen är till glädje för många :) Här finns plats för både mat och blommor.
 
Roligt att den här odlingen finns :D

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Hihi kommer ihåg när dom skickade ut papper och bad om intresseanmälan för dessa odlingslotter, bodde på skidan vid den tiden.. Jag tyckte då som nu att det var en toppenide! Fram för fler odlingslotter säger jag bara.. ;)

Svar: Jag har lite idéer angående odlingslotter....har bara lite svårt att få tiden att räcka till. Men vilket år som helst så ska det nog bli av ;)
Petra

2 Metronyx:

skriven

Kul att se att området används. Lustigt nog är ofta dessa mellan områden väldigt tomma, både på odlingar och/eller folk som utnyttjar dem. Undrar dock hur mycket bus det blir kring dem, jag tänkte på barn som pallar osv. Fast fördelen med att ha lotterna mellan husen är ju att det är alltid någon som ser dem, till skillnad om man lägger odlingarna en bit bort.

Svar: Ja, visst är det bedrövligt med alla dessa tomma gräsmattor som inte är till någon nytta alls, de bara kräver energi och arbete men ger ingenting tillbaka. Jag har inte hört något om problem med "pallning", jag tror som du att det är bra att det ligger mellan husen. Det finns alltid någon som ser :)
Petra

Kommentera här: