Ampel-lilja på våg

Jag har haft skott från mina ampel-liljor stående ett tag så nu var det fina rötter på dem. Var ut och letade krukor att sätta dem i och råkade ramla på de som blev kvar efter hyacinterna jag köpte till jul. Jag köpte en vit, en röd och en blå och krukorna var i samma färger som blommorna. Kul, tänkte jag. Medan jag planterade dem stog jag och funderade på om jag hade något rektangulärt fat som jag kunde ha dem på, tänkte att det skulle bli snyggast att ha dem på rad... Sen kom jag att tänka på min fina, röda våg som jag ärvt av mormor (tror jag, är den efter mormor mamma?) och så här blev resultatet :)
 
 
Jag är ju inte precis världsbäst på att ta bilder, det ser mycket bättre ut i verkligheten tycker jag :) Roligt att kunna återanvända sånt som man vanligtvis bara kastar bort också.

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Den är efter mormor den, jag har en äldre gul våg som också är efter mormor.

Svar: Var väl det jag trodde...
Petra

2 Sanna:

skriven

Söt plantering <3

SV: Låter bra det gumman! ;) hihi..

Kraaam
Sanna

Svar: Tack :)
Petra

Kommentera här: