Medveten konsumtion

Jag har sökt en distanskurs i konsumtion, miljö och etisk handel. Det är Medveten konsumtion som driver den i samarbete med Studiefrämjandet. Fem kurstillfällen som tar upp olika ämnen.

1) Ditt ekologiska fotavtryck
2) Elektronik 
3) Mat
4) Kläder
5) Inredning

Jag tycker att det ska bli spännande....inredning känner jag att jag har dålig koll på så det blir nog lärorikt. Jag tror att vi blir några från trakten och jag hoppas att vi kan ordna så vi kan träffas och prata kring de olika ämnena och kanske hjälpa varandra med praktiska tips och idéer.
 
Ifall du känner dig sugen på att läsa mer eller anmäla dig så kolla här :)
 
http://www.medvetenkonsumtion.org/ekoguide/distanskurs
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Spännande!

Svar: Ja, verkligen :)
Petra

2 Sanna:

skriven

Skall bli spännande. Ser fram emot mer info i februari. =)

Kram
Sanna

Svar: Ja, det ska bli kul :)
Petra

Kommentera här: