Det spirar och gror :)

 
 
Nu har det tagit bättre fart. Till höger har vi olika chili-sorter, vissa grodde inte eftersom fröna var för gamla... I pluggboxen till vänster ser vi att kronärtskockan behöver skolas om. Blev rätt många, så vi får se om jag har plats för alla ute i trädgården eller om jag ger bort några. Eller jag kanske ska ta nån krona för dem, ifjol märkte jag att folk blir så brydda när man ger bort sina överblivna plantor. Jag hade (som alltid) många tomatplantor över som jag gav bort, kanske ska ta en symbolisk summa för dem i år så att folk känner sig bekväma med att ta emot dem. Lämna gärna en åsikt om detta. Vidare så är det Aubergine och fler chilisorter i den vänstra, samt paprika som jag tagit frö från en ekologisk paprika från ICA :)

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Härligt när det spirar!
Jag tycker man kan ta en symbolisk summa, både för givarens och mottagarens skull. Du får så det kanske täcker frö- och jordkostnad och de slipper känna att de bara tar emot. Alla nöjda och glada :-)
Då kan det även vara lättare att inte bara vända sig till de man känner väl.

Nyfiken, har det blivit några virkade kycklingar? :-)

Svar: Det var så jag kände också, jag har inget emot att ge bort det jag inte behöver men förstår att det kan kännas bättre för mottagaren att få betala en liten slant.
Tyvärr inga kycklingar än men hoppas det blir av snart. Har haft lite körigt med jobb, möten och sjukdom här hemma, är sjuk själv nu men virka lite kanske går ändå :)
Petra

2 Sanna:

skriven

Hoppas verkligen att du får många tomatplant i år också, jag är fortfarande intresserad och betalar gärna en slant.. =)

Åhh vad jag längtar tills mina fröer börjar gro nu.. =)

Krya på er gumman! <3
Kramar
Sanna

Svar: Tack.Det blir alltid för många tomatplantor, så det behöver du inte oroa dig för :) Jag får säkert över av något annat också.
Kram
Petra

3 Marie:

skriven

Jag tycker att du ska ta en peng för plantorna... å jag tar gärna en tomatplanta till bakongen :) Tänkte ju ändå köpa å har du över så varför köpa från affär´n????

Svar: Jag brukar så en sort som heter "Tiny Tim", den blir jättefin och passar bra i kruka på balkongen. Bokar en sån åt dig då ;)
Petra

Kommentera här: