De första frukterna

Den första lilla tomaten börjar synas nu, det är "Tiny Tim" som ståtar med den :)
 
 
Chiliplantorna både blommar och bär frukt, dock ingen mogen än...
 
 
 
Måste vattna en hel del ute nu, spenaten såg aldeles ledsen ut idag när solen sken på den så den fick rejält med vatten nu ikväll. Även salladen och sockerärten var törstiga. Bondbönorna som jag fick av Stefan har precis börjat kika upp, lika så den tidiga potatisen.
 
Sist ut idag är några av de blommor som aldrig vissnar. De som ser ut att trivas rätt bra i sommarvärmen.
 

Mina fjäderklädda små blommor som gör så mycket nytta bara genom att finnas, sen får jag ägg och gödsel av dem också. Det är lycka för själen att titta på dem när de sprättar runt...

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Härligt när man börjar få egen skörd <3 Åt egen paprika igår och sparade fröerna.. =)

SV: Självklart har vi rapporterat in att vi sett igelkottarna..våra + en som Kevin sett för någon dag sedan.=)

Kram
Sanna

Svar: Jag har inte sett en enda igelkott sen jag flyttade hit. På Granberg såg jag dem ofta, vi brukade få besök på altanen ibland till och med :)
Petra

Kommentera här: