Det börjar bli lite trångt i fönstren :)

Det växer snart plantor i alla fönster. I alla fall i de som vätter åt någolunda vettigt håll...
 
 
Gurka, persilja och Sagas prydnadspumpa :)
 
 
Små, små plantor som så småningom ska bli vita smultron. De är också Sagas.
 
 
Basilika, Oregano och Gyllenbär. Börjar bli dags för lite omskolning...
 
 
Här är det lite gängligt kanske, men det brukar rätta till sig rätt snabbt bara de kommer ut. Chilin och paprikan ska få bo i uterummet. Vi hade ju tänkt riva det och göra en fin altan där istället men jag har bestämt att det ska få fungera som växthus i år igen. Rivning får bli när vi fixat ett riktigt växthus. Kronärtskockan får bo ute, bara det blir varmt nån gång, några ska få flytta till andra omställare :)
 
 
Chili - "Hungarian Yellow Wax Hot" blir lagomt starka frukter tycker jag.
 
Tomatplantor har jag överallt, måste börja dela ut till de som vill ha så jag får lite mindre att vattna...
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Hojta så hämtar jag tomat direkt gumman! Här spirar och gror det för fullt..min övervintrade paprika har redan börjat producera frukt också..va ett litet varmt söderfönster kan göra.. ;)

Styrkekramar
Sanna

Svar: Bra det :) Kram
Petra

Kommentera här: