Storpack med eko-ägg.

Nu finns det. På Konsum. Storpack med ekologiska ägg.
Vilket jag tycker är mycket bra.
Förr när jag köpte ägg på affären fanns 10-pack som störst.
Nu har jag egna höns så jag behöver inte köpa ägg längre.
 
 
Anledningar till att köpa ekologiska ägg:
Hönsen:
  • är frigående.
  • har möjlighet att gå ut varje dag.
  • äter obesprutad mat.
  • har lite mer utrymme än "vanliga" höns.
Nu har jag som sagt egna höns. Av flera anledningar. Jag tycker att det är roligt. Att titta på hönsen när de går omkring och sprätter är en favoritsysselsättning. Jag gillar inte den industrialiserade djurhållningen höns utsätts för idag. Även om eko-hönsen har det mycket bättre än andra så är det långt ifrån ett riktigt bra liv för en höna. Jag kan ge mina höns ett trivsamt liv samtidigt som de ger mig massor av glädje. Dessutom bidrar mina höns till min självförsörjning på mer än ett sätt. Inte nog med äggen, de ger gödsel och fungerar som jordfräsar och ogräsuppätare också :) Så tar de hand om våra matrester. Bra husdjur.
 
 
 

Kommentera här: