Tomatomskolning

Nu har jag äntligen kommit mig för med att skola om de stackars tomatplantorna.
Denna omskolning blev lite av "man-tager-vad-man-haver".
Jag brukar använda E-jord men hade inte det hemma nu.
Eftersom läget var akut så tog jag den jord som fanns hemma - vanlig blomjord.
 
 
Använder som bekant ursköljda mjölkkartonger att plantera i.
 
 
Funkar fint utan hål i botten bara man kommer ihåg att vara försiktig med vattningen.
 
Fina rötter.
 
 
Många plantor blir det :)
 
Första omgången...
 
 
...och nästa.
 
 
Nu är det överbefolkat i dotterns fönster.
 
 
När jag skolar om de andra tomaterna får de finna sig i att stå i ett mindre fördelaktigt fönster. I mitt stora hus, med massor av fönster, finns nämligen bara två användbara söderfönster. Men det kommer att bli många tomater ändå, det är jag säker på.

Kommentera här: