Lilla gröna huset

I fredags var jag till Bollnäs. Mitt egentliga ärende var att hjälpa mellansonen att frakta lite grejor till hans nya hem. Men jag var på stan en sväng också. Först på Helins, det är så roligt att det finns en liten mysig bokhandel på så pass nära håll :) Sen var jag in på det nyöppnade "Lilla gröna huset" och tittade. Väldigt mycket fina saker!
 
 
Jag rekommenderar verkligen att du besöker dem om du är i Bollnäs :)
Lokala hantverk, orginella och vackra.
Och om du handlar  nåt litet så får du bära hem den i en sån här:
 
 
På kvällen sen satt Pär och jag och funderade på vad vi skulle skriva på ettiketterna som vi ska sätta på våra honungsburkar. (Tänkte göra egna i år eftersom de vi köpte ifjol var helt omöjliga att diska bort.) "Gröna husets honung" kom Pär på och jag tyckte det var ett bra förslag. (Vårt hus är grönt.) Först efter ett helt dygn såg jag det roliga i att han kom på det namnet samma dag som jag varit till "Lilla gröna huset" :) Lustigt sammanträffande...
 

Kommentera här: