Nu måste jag faktiskt gnälla lite

Livet är rätt tungt just nu.
Ska försöka komma upp i halvtid.
På jobbet alltså.
Samtidigt som jag fått ett stort bakslag.
 
Antagligen för att värmen försvann.
Har ont i alla leder, vilket gör mig väldigt trött.
Nacken bråkar och är spänd mest hela tiden.
Ont i den också, fast inte på absolut värsta viset nu.
I helgen som var kändes det värre i den.
 
Nu har jag jobbat tre dagar i rad.
Har varit på jobbet fyra och en halv timme varje dag.
Är helt slut när jag kommer hem.
Idag och igår sov jag i över en timme.
Orkar just inte göra något på kvällen.
Tur jag har Pär som lagar mat.
 
Jag oroar mig en del för hur det blir om jag inte kan jobba ens halvtid.
Att bli sjukpensionär (eller vad det heter nu för tiden) känns inte särskilt lockande.
Om jag i åtminstonde kan jobba halvtid så skulle det kännas okej ändå.
Även om jag naturligtvis vill bli så pass bra så jag kan jobba mer.
Det känns långt borta för tillfället.
 
Jag ville bara säga BLÄ och tycka lite synd om mig själv.
 
Känns kanske bättre imorgon för då kommer Saga hem...
 

Kommentarer:

1 F:

skriven

Hoppas det känns bättre snart!

Svar: Tack, det hoppas jag också.
Petra

Kommentera här: