Jag tycker...

...att Miljöpartiet och Socialdemokraterna tog rätt beslut under rådande förutsättningar. Extraval är det enda rimliga alternativet. Risken hade annars varit att vi fått en regering som lutat sig mot Sverige demokraterna. I dessa dagar är det viktigt att minnas att även Nazisterna var ett folkvalt parti.

...att SD nu en gång för alla bekännt färg. De är ett enfrågeparti som bara bryr sig om att stoppa männoskor i nöd vid våra gränser. "Stanna hemma och dö för här är du inte välkommen." De påstår sig representera en "tyst majoritet" av det svenska folket. Jag vägrar tro att vi är så hårdhjärtade. 87% av oss röstade på partier med en annan människosyn. Det är vår förbannade plikt att hjälpa till, vi har mer än vi behöver och här finns plats. SD påstod inför förra valet att de ville sänka skatten för pensionärer. Snacka om att de pensionärer som röstade på dem måste känna sig lurade nu när SD röstade EMOT det förslag som skulle ha gett precis det och FÖR det förslag som INTE gav sänkt skatt för pensinärer.
 
...att alliansen ska sluta låtsas att de är fyra olika partier. De har hela hösten visat att de är ett enda.
 
...att det är väldigt synd att inte Centern kan lyfta blicken. Det måste kännas hopplöst att vara Centerpartist nu för tiden när C går i Moderaternas ledband. C skulle kunna vara en vettig samarbetspartner för S och Mp bara de släppte lite på sin borgerlighet som jag tycker rimmar illa med devisen "landsbygdsparti".
 
...att Vänsterpartiet är det bästa samarbetsalternativet. Synd att de inte fick fler röster i förra valet. Men jag hoppas att både de, S och Mp får fler röster i Mars. Nu måste vi visa att vi vill ha ett öppet och humant samhälle där alla människor har samma värde - oavsett ursprung.
 
 

Kommentarer:

1 Lonelyfield:

skriven

Jag är rädd för nyvalet. Rädd för att det ska visa sig att Sverige består av ännu fler som tycker att olikhet är fel. Men jag hoppas så innerligt att det ska gå rätt den här gången när SD nu är så öppna med sin rasistiska politik. Och att de får färre röster för att Sverige inte är på väg att bli ett rasistiskt land. För varje val blir det viktigare än nånsin att rösta!

Svar: Jag håller med dig. Det är läskigt. Men jag vill tro att vi är ett öppet och humant folk. Förhoppningsvis går det sämre för SD nu när de visar sitt rätta jag.
Petra

Kommentera här: