Nytt år

Jaha, nu har vi 2014.
 
Det här är året när jag blir frisk.
 
Mitt nyårslöfte är att jag ska bli en ännu sämre konsument det här året än förra.
Jag tror att det kommer gå bra. Eftersom jag kommit så långt att jag absolut inte tycker om att handla. Tror dock att jag kommer att göra ett stort inköp till våren. Funderar nämligen på att köpa ett tunnelväxthus som jag kan odla i medan jag väntar på att vi ska kunna bygga drömväxthuset. Det känns i och för sig mer som än investering. Mer odling innebär mindre inköp av grönsaker :)
 
Tänker fortsätta med IN/UT-listan, den känns meningsfull och viktig. Den får mig att tänka efter en extra gång när jag står och funderar på att köpa något. Får mig att värdera anledningen till att jag känner för att köpa just den saken. Onödiga inköp ska sopas ut ur mitt liv helt och hållet.
 
Känner tacksamhet för de människor som finns omkring mig. Barn och sambo, övrig familj. Vänner, nya och gamla - även de som bara bor i mitt hjärta numera. Jag är glad för att jag är medveten, för att jag vet att jag kan förändra, för att jag har kraften att välja hur jag vill leva och för att jag har en livskamrat som delar min övertygelse.
 
Jag kan egentligen säga att jag tänker fortsätta som innan. Handla mindre, umgås mer med familj och vänner, jobba för att bli frisk. Det är ett bra liv, mitt liv.
 
Önskar er alla ett
GOTT NYTT ÅR!!!
 
 
 

Kommentera här: