Saker-överallt-i-hela-huset-gör-mig-galen

Jag blir så trött på alla SAKER!!!
Vi har ett skitstort hus fullt med prylar.
Barnen har så mycket leksaker så de stökar till i ett rum och flyttar till nästa för att få plats.
Väldigt mycket ärvda leksaker blir det med tre äldre syskon.
Jag har grejor så det svämmar över.
Det har Pär också men hans ligger mest i källaren och på vinden så de stör oftast inte mig.
 
Måste åtgärdas.
 
Köpstoppet kryper närmare.
 
Jag tycker inte att jag köper nya saker. Men det vore nog inte helt fel med ett köpstopp ändå. Vi har hunnit samla på oss en hel del. Vi är ju sånna här hopplösa "det-kan-vara-bra-att-ha-personer" båda två, så det är sällan något försvinner ur vår ägo. Förutom mina loppis-saker då. Nu vill jag ägna tiden åt att rensa bort sånt som bara ligger och skrotar. Sälja eller lämna på Erikshjälpen. Kanske finns nån vän som behöver sånt jag vill bli av med.
 
Känns som en bra plan.
 
Men precis som Alfons Åberg så "ska jag bara"....
Måste ju så och plantera först :)

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Jag röstar för ett köpstopp! - om jag har rösträtt i ämnet ;)
Det är nyttigt att stanna upp och reflektera över vad och varför vi handlar.
Och så skönt det är när det slutar trilla in prylar i tid och otid.
Jag har köpstopp i år och nu har jag äntligen lite tid nu och då att börja röja i bra-att-ha-sakerna!
Ska bli spännande att se hur långt jag kommit i slutet av året.
Och angående garn, som jag såg att du skrev om tidigare, så tycker jag det är inspirerande att bara få använda det som finns hemma. Och jag använder varje nysta till sista centimetern. Kreativiteten flödar och det blir bl.a. många restgarnsprojekt.

Sen har jag brutit stoppet någon gång under de gångna månaderna. Bla när jag här om veckan köpte mig ett par sommarskor, efter att jag upptäckt att de jag hade kvar var väldigt obekväma. Giltigt skäl att göra ett avtramp.
Lycka till i kampen mot alla prylar! Du vinner nog och så slutar det vara en kamp!

Svar: Jag känner liksom att IN/UT-listan har spelat ut sin roll. Jag kommer inte längre med den, så ett totalt köpstopp blir det säkert framöver. Känns faktiskt lite roligt tycker jag :)
Petra

Kommentera här: