Shopstop?!

Läser Gunilla Brodrejs bok "Shopstop" och inspireras.
Jag vill också!
 
Hon berättar om sitt köpstopp som varat ett helt år.
 
Funderar på vad det skulle innebära för mig. Vad jag skulle behöva avstå från och vad jag tror skulle bli svårt eller jobbigt.
 
Det första jag tänker på är GARN!!!
Jag har säkert garn hemma så jag klarar mig mer än ett år men jobbigt att inte få köpa några nya, glada ystan på ett helt år. Men igår köpte jag en hel påse garn. Handarbetsaffären i Bollnäs säljer ut garn till 70%s rabbat för de ska gå i pension. Så det finns inte en chans att jag skulle BEHÖVA köpa garn för att ha något att göra...
 
Det andra som dyker upp i huvudet är fina klänningar hos Karro. För även om de är ekologiska och Fair Trade så är det köpstopp så är det! Klänningar har jag så jag klarar mig. Egentligen.
 
Böcker kan jag låna på biblioteket. Och kanske önska mig nån i julklapp...
 
Sen vet jag att jag snart kommer att vara tvungen att köpa ny bh. De jag har börjar falla i bitar. Mina walkingskor är nära döden. Trasiga! De har hängt med i ur och skur i sju års tid så det är kanske dags att byta ut dem. Sist jag gick i dem fick jag ont i hälen eftersom stoppningen är borta så det är stenhårt där. Efter det har jag gått i ett par andra, nästan trasiga, skor. Jag har inga vettiga sandaler. Borde ha köpt ett par redan förra sommaren men kände sån olust inför att handla så det blev inte av.
 
Förutom det så tror jag att det skulle gå ganska bra att klara av ett köpstopp på ett år. Inbillar jag mig i alla fall. Nu är jag ju redan ganska restriktiv med vad jag köper men det vore ändå roligt att verkligen dra det till sin spets.
 
Det är en del att fundera på .
Regler.
Eventuella undantag.
Presenter.
Så jag är inte framme än.
Men det kanske blir.
 
 

Kommentera här: