Brev och garn

Är två saker som verkligen förgyller livet.
Jag fick ett brev från min allra käraste storasyster.
 
 
I brevet fanns också ett mönster på långsockar. Jag ska sticka ett par randiga. Polkagrisglada.
 
 
Igår tog jag och sambon bussen in till Bollnäs för att gå på garnaffären. Jag behövde garn till handledsvärmarna jag skrev om tidigare. Så klart kunde jag inte nöja mig med att köpa bara det. Blev några fler nystan och en ny virknål, en med lite tjockare skaft för att skona händerna.
 
 
Nystanet med paljetter på ska jag sticka en till sjal av. Jag kan inte få för många sjalar, användet det nästan jämt för att hålla nacken varm :) Utöver garnaffären så var vi och köpte nya hörlurar åt yngste sonen, han sliter ut dem med jämna mellanrum. Sen passade vi på att fika innan vi åkte hem. Vi konstaterade (som vanligt) att: "Vad skönt det är att inte ha bilen med sig."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Åhh långsockar vill ju jag också ha.. ;) Önskar att jag kunde sticka sockar jag också..

Svar: Klart du kan! Bara att öva ;)
Petra

2 Sanna:

skriven

Får gå kurs hos dig då gumman ;)

Kommentera här: