Fröpåsepyssel

Jag har en hel massa frön av diverse sorter. Tänkte att jag skulle göra lite småpåsar och försöka prångla på någon annan ett gäng också :)
 
Börjar med tidningar, linjal, sax och penna...
 
 
Mäter ut kvadrater och klipper. Gjorde några 20x20 cm och andra 15x15 cm.
 
 
Sen är det bara att vika...
 
 
 
 
Den sista lilla finessen gillar jag, den gör att påsen håller ihop av sig själv - utan lim.
 
 
Man viker in "locket" innanför den yttersta fliken (eller vad man ska kalla det). Syns nog bättre på bilden än vad jag kan förklara.
 
 
Sen fyller man dem med några roliga frön och sätter på en etikett. Så blir de så här trevliga sen.
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Wow vilka skojiga fröpåsar! Får nog testa att vika ett gäng jag med i höst när det är dags att ta spara fröer.. =)

2 saker sålda på loppis i helgen, litet tillskott till minuslistan i alla fall.. ;)

Svar: Ja, det var bra :)
Det är roligt att vika fröpåsar :) Jag har ganska mycket frön. Kommer till loppisen med ett gäng senare.
Petra

Kommentera här: