Ljuvliga vårdag

Idag har det verkligen varit vårväder här :) Soligt, varmt och vindstilla. Jag har hittat en hel del vårblommor hemma på tomten. Vissa har jag planterat och andra har bott här längre än vi.
 
Fina krokusar under fågelbordet.
 
Jag tror att den här heter rysk blåstjärna. Och backskärvfrö till höger, ovanligt krångligt namn...
 
Blåsippa, en av de vackraste vårblommorna tycker jag.
 
Scilla så klart.
 
Bina flyger flitigt fram och tillbaka. De har faktiskt med sig ett och annat hem också. Det syns om du tittar noga, det ser ut som små gula påsar på deras ben. Pollen :)
 
Vi har varit ute mycket idag. Fikat, tittat på hönsen (och bina), gått omkring på tomten och funderat, suttit i solen och njutit. Så har jag varit på loppisen och lämnat frön också. Nu finns lokalproducerat frö till salu där.
 
 
Hoppas de blir till glädje för någon. Så var vi på bio med våra flickor. Prick och Fläck.
 
 
De är helt underbara! Och det är så härligt att man aldrig får veta om de är flickor eller pojkar, eller en flicka och en pojke heller. Fritt för egen tolkning. Det är skönt.
 
Nu ska vi förbereda oss inför Earth Hour. Ska bli mysigt!
 
 

Kommentera här: