Black friday följs av En köpfri dag

Igår var det Black friday.
En sån där lagom deprimerande dag för oss konsumtionskritiker.
 
Men idag är det istället En köpfri dag, eller Buy nothing day om vi ska hålla oss till det engelska temat.
En dag som jag känner mig mer hemma med.
Trots att jag igår beklagade mig lite över mitt köpstopp så känns det bra att inte köpa saker.
Ibland får jag lust att köpa nåt.
Men nästa dag känner jag oftast att jag inte alls behöver den där grejen.
 
En köpfri dag firas här med att koka knäck och tappa upp honung, elda, tvätta och promenera med hunden.
Lugn och skön lördag :)
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Låter som en bra dag!

2 Anonym:

skriven

Från mamma ska det vara!

Svar: Ja :) en bra dag.
Petra

3 Lonelyfield:

skriven

Första året jag lyckades med att hålla den köpfria dagen! Yeay! Kanske för att vi hade julpysseldag hemma....
Har funderat på att ta mig en köpfri period i början av nästa år. Kanske en månad. Får se hur det blir...

Svar: Grattis :) Det är på det stora hela väldigt skönt att "vara köpfri".
Även om jag beklagar mig ibland.
Blir spännande att följa dig :)
Petra

Kommentera här: