Vilken bra dag!

Vi började dagen med honungsslungning...
 
 
 
Vi tog in ett gäng ramar igår som vi slungade i morse innan vi gav oss av mot Iggesund för att fira min pappa.
 
Som alltid firades födelsedagen i deras mysiga stuga.
 
 
Gott fika och pilkastning bjöds det traditionsenligt på.
  
 
Clinton uppskattade att plaska i havet, att springa firtt och så den utspilda blåbärspajen :)
Han är en mycket trött hund nu.
 
Lite bilder från pappas fru Monikas fina trädgård.
 
 
 
På vägen hem stannade vi i Ångersjön och åt mat. Där fanns en liten stuga, jag tror den hette "Glåmastugan", med fint hantverk. Träsnide som Olle Halldin från Rengsjö hade gjort, fina saker, jag köpte en potatissticka som han gjort. Jag har saknat en sådan länge. Så fanns det klänningar där....och vilka klänningar! Jag köpte en. Jättefin. Jag blev aldeles lycklig bara av att titta på alla fantastiska skapelser som fanns där :) Mariettesdesign... Jag rekommenderar verkligen att ni stannar till där om ni har vägarna förbi. Bra mat också, till och med yngste sonen var nöjd och DET mina vänner är helt fantastiskt!
 
Ikväll har jag gått en stilla promenad med Clinton och så har Pär och jag tagit in några fler honungsramar som ska slungas imorgon.
 
Nu blir det vila...
 
 

Kommentera här: