Vilken vecka!

Förra veckan var hektiskt.
Jag som i princip aldrig åker bort var förra helgen på första kursträffen i Österfärnebo.
Många nya människor som förhoppningsvis ska utvecklas till vänner :)
Sen hemma och vila på måndagen.
Jobbade på tisdagen och sen facklig utbildning i Borlänge onsdag till torsdag.
Köpte faktiskt en grej på onsdagkväll...
 
 
Den gröna sålådan. Den gula pluggboxen köpte jag förr.
Jag kan inte känna att det var fel ens med tanke på köpstoppet.
Knäppt. 
 
Rätt slut fredag och lördag, hade ont i alla leder och var helt matt.
Men igår orkade jag fixa lite.
Gjorde i ordning ett såbord i pysselrummet så att jag ska slippa släpa fram och undan allt varje gång jag ska så eller skola om plantor.
Sådde tomater i den nyinköpta sålådan.
 
 
Tänkte mig åtta sorter (eftersom jag sått "Tiny Tim" tidigare) men jag hade så få frön av "Tigerella" kvar så det fick bli några till av "Tiny Tim", som är en busktomat. Annars var det röd och gul pärontomat, "Moneymaker", "Dansk Export", "Sibirjack", "Brandywine" som är en bifftomat, "Gardeners Delight" - en något större körsbärstomat. Sen får de stå över elementet i köket och gro.
 
 
Uppe i sovrummet är det svalare och där står chili och paprika och väntar på omskolning. 
 
 
 
Det blir förhoppningsvis på onsdag när jag inte jobbar på jobbet.
 
Om någon undrar hur det gick för plantorna som kattflickan Måna hade ner så ser de ut så här.
 
 
 
Lie oredigt men det blir några plantor ändå...
 
 
 

Kommentera här: