Välkommen till min nya blogg!

Tjoho.

Tänkte att jag skulle dela med mig lite av mina funderingar kring livsstil, ekologi, hälsa, medvetna val och annat som troligen dyker upp efter vägen. Alla ni som känner mig vet ju att miljö och natur är något jag alltid vurmat för. Just nu är det lättare och mer accepterat än för 20 år sen att vara miljönörd. Då tyckte alla att jag var konstig och pratade om tråkiga saker, nu pratar alla om dem.

Härom veckan frågade en av mina pojkar mig om varför jag alltid köper ekologisk mjölk och ekologiska grönsaker. Jag vill inte att vi ska äta gift, svarade jag. Det kan tyckas som att det inte är krångligare än så i alla de val vi ställs inför när vi ska handla mat, rester av bekämpningsmedel eller inte. Men tillgång och pris är ju också med i bilden, det är inte alltid enkelt att välja rätt...inte ens när man vill.

 

 

 

Kommentarer:

1 Birgitta Ohlsson:

skriven

Jätteroligt ! Den ska jag kolla på - det finns mängder av ekotips som vi - MP m fl - kan berätta för varandra om.

Förutom att byta kläder så finns det nya ekologiska kläder och textilier att köpa. Dessutom kan jag tänka mig att gå ihop om en beställning KRAV-kyckling - finns bara en kyckling i dag - Bosarp från Skåne - och ICA/Konsum måste ta hem en viss mängd (som inte är så stor men ganska dyr)finns både färsk och djupfryst. Annars åker vi till Ockelbo och köper Ockelbokyckling som inte är KRAV-godkänd men nästan i alla fall. Hälsar

Birgitta i Viken

2 Veronica Kjellgren:

skriven

Eller så skaffar vi egna höns och någon som klarar av att nacka dem ;). Nästa sommar är målet för oss, då ska här byggas hönshus :). Bra initiativ Petra, blir skoj med nya tips.

Kommentera här: