Påminnelse till mig själv

Efter gårdagens gråa (eller svarta) känsla som till viss mån dröjt sig kvar idag vill jag påminna mig själv om hur fantastiskt bra jag har det. Se möjligheter istället för svårigheter! Det är bra att göra en sån här lista och fylla på efterhand, efter ett tag kommer insikten om hur mycket det finns att vara glad över - även om vissa saker är svåra och ångestskapande :D

Jag är glad och tacksam för att:
jag har fått möjligheten att leva ett bra liv
jag är medveten
jag har fyra underbara barn
Pär finns i mitt liv
jag kan välja hur jag vill leva
jag är frisk
jag kan läsa
jag lever i ett land där jag får tycka som jag vill
jag insett att det är jag och ingen annan som har ansvar över mitt liv
jag har ett jobb
jag har syskon och föräldrar

Ingen rangordning, bara skrev ner det som poppade upp i huvudet. Ska jag rangordna så hamnar så klart barnen högst upp på listan ♥

Kommentera här: