Har ingen aning

Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg idag.....men om vad? Känner mig lite tom i bollen för tillfället. Får väl bli lite allmänt surr då :)


Jag hittade i alla fall jord ute i boden, så jag behöver inte köpa ny :) Har tagit in den så att den ska hinna tina innan jag får tid att så och plantera om. Jag ska absolut hinna med det på lördag. Absolut. Måste. Vill. Imorgon är jag ledig och då ska jag säda undan i köket så jag har plats att rumstera om där på lördag. Ett litet problem dock, jag har inte tillräckligt många lerkurkor i rätt storlek till mina paprika och chiliplantor. Kanske ta en tur till Erikshjälpen på lördag och kolla om det finns där? Var länge sen jag var dit också....men vi får se hur jag gör.


Vi ska hänga upp en skomakarlampa (som jag fått av min kusin) i köksförnstret ovanför de stora pelargonerna. Det är lite mörkt där åt dem eftersom uterummet är där utanför. Längtar tills vi river väggarna i det och gör om det till en traditionell altan :) Jag ska måla vitt där så det blir ljust och fint, massor av blommor ska jag så klart ha där också. Vidare så har jag kommit på att vi ska fixa ett fikaställe i skuggan bredvid uteplatsen. Kan inte förklara var, får ta en bild och lägga ut sen så kan jag förklara bättre hur jag tänkt att det ska bli också. Nu ska jag lägga Saga, hon är så trött så hon vill sova nu säger hon. Ledig imorgon :)








Kommentera här: