Oj då, ibland blir det inte som man tänkt sig...

Äntligen ser det ut som vinter här! Idag har vi skottat snö :) Stor gård...men det är skönt med vinter, jag tycker inte om snöslask. Det tog en stund och vi är inte riktigt klara med skottningen än, men det ligger väl kvar tills imorgon. Och gör det inte det så behöver vi ju inte skotta bort det ;)

Jag har ju en liten ovana att sticka ut näsan och säga vad jag tycker och det händer emellanåt att folk blir arga på mig. Det kan jag ta. Nu vekar det som att jag råkat såra några och det tycker jag är värre. På vår Konsumbutik säljer de Wannamai-räkor (stooora räkor), jag pratade med butikschefen och hon hävdade att "De är ok". Envis som jag är så frågade jag Anti Scampi-gänget (snf) och enligt dem finns INGA jätteräkor som är ok ur miljösynpunkt. Nu är det ju så att COOP centralt går ut med att deras räkor är shysta och så klart så tror deras personal ute i butikerna på dem. När jag nu gick ut på facebook och uppmanade folk att inte köpa dessa räkor så tog tydligen personalen på Konsum det som att jag smutskastade dem, vilket absolut inte var meningen. De handlar i god tro och är lika lurade som vi konsumenter. Ibland blir det fel, det är bara att acceptera....

Kommentarer:

1 Putte:

skriven

Faktum kvarstår att om alla jätteräkor om säljs är lika ula så ska man utan samvete kunna uppmana andra konumenter till bra val! Om personalen inte har "tillräkliga" kunskper måste väl detta vara deras pinsamma problem...?

2 Michael:

skriven

Fan, den här posten fick mig fan att bli sugen på Scampi. Ska fan gå och köpa hem lite friterade jätteräkor från spicy hot och göra ett bloginlägg om det right now.

Kommentera här: