Start för IN/UT-listan

Just ja, kom på att jag planerade att börja skriva IN och UT-lista från och med 1:a januari... Det går helt enkelt ut på att skriva upp vad som köps in och vad som säljs, skänks eller slängs bort och se vilken saldo man hamnar på i slutet på veckan, månaden och till sist året. Det handlar om allt som köps (utom mat) det är allehanda prylar, kläder, ljus och allmänt krimskrams. Jag tänkte börja med att köra uträkning en gång i veckan, jag tror det blir svårt att hålla koll om jag gör det mer sällan. Den här veckan finns dock inget att dokumentera än så länge, jag har varken köpt, sålt eller gett bort något idag. Jag tror att det här kommer att hjälpa mig att bli en sämre konsument (ett mål som jag hela tiden strävar emot), hoppas att det ska få mig att bli ännu mer noga med vad jag köper. Framför allt kanske det kan få mig att komma igång med att sälja av sånt som inte används, har massor av kläder som ligger i kartonger - en del som är väldigt fint och kan säljas medan annat är tråkigare och kan skänkas bort eller kanske till och med slängas...


Vore kul om någon av er ville hänga på och göra en egen lista, köp mindre - lev mera!

Kommentera här: