Minipojekt

Nu har äntligen Bondbönorna fått någonstans att bo :) Det blev nästan lite desperat här ett tag... Det är ju länge sen jag sådde dem så de har fått bo i sina rullar för länge.
 
 
Lägg märke till att de redan har börjag blomma! Jag vet tyvärr inte vad sorten heter. Jag köpte dem på trädgårdsmässan i fjol, det var någon från POM (Programmet för Odlad mångfald) som var där och sålde dessa tillsammans med gråärt.
 
Deras nya hem:
 
 
Jag la kartong i botten sen lite sand, skrums från vedbacken, hönsbajs blandat med papperspellts (vi har det som strö i hönshuset) och sen sand igen. Vi får väl se hur det går för dem. Spaljen, eller vad man nu ska kalla det, är en rostig grej som vi hittade här när vi flyttade hit - blir säkert ganska fint när bönorna klättrar på det :)
 
 
Nu syns det inte så bra på den här bilden eftersom jag la dit en massa gräs som täckning men bönorna fick i alla fall sällskap av flickornas pumpa-plantor :) Hoppas de ska trivas tillsammans.

Kommentera här: