Att fylla en pallkrage....

Jag följer Stefan Sundströms råd och fyller pallkragar och djupsängar med "what ever" och biokol :) Enligt honom kan man även slänga i grannen men eftersom jag inte har något otalt med mina grannar så nöjer jag mig med lite vad som helst (bara det är organiskt) ;) I botten har jag pinnar, sand, gammalt gräs och löv.

Gammalt boss och träbitar från fjolårets vedkapning.



Nytillverkad biokol.



Så här ser det då ut just nu.



Pallkragen "Odling för omställning" är bara halvfull än, men jag fortsätter fylla den när jag piggnat till. Magkatarr gör tyvärr att man inte orkar göra så mycket.... Just nu sitter jag vid kaminen och vilar, men lite biokol orkar jag tillverka i alla fall - det är ju inte särskilt ansträngande och det är en passande sysselsättning en så här gråmulen dag :) Jag planerar att må bättre till helgen så jag orkar vara ute och härja i trädgården då. Absolut, bestämt!


Kommentera här: