Nytt av gammalt

Kycklingarna har vuxit ur sin bur. Jag tycker att de har det på tok för trångt nu. Så Pär bygger en större bur åt dem av begagnat virke. Den är nästan klar :) Det är bara gallret som fattas, det måste vi köpa.



Tur att Granngården har öppet imorgon. Jag ska gå dit och köpa kycklingnät då. Här kommer de få gott om plats och eftersom själva nätdelen är löstagbar så kan jag lyfta ut den på gräset när det är fint väder ute så att kycklingarna får gå ute och sprätta lite och vänja sig vid utelivet innan de ska flytta ut på riktigt :)

Annars så härjar magkatarren fortfarande men jag mår i alla fall bättre än i fredags. Har varit till Bollnäs och firat äldste sonen som fyllt 19, han var ju på kryssning med kompisar när han fyllde så vi firade honom hos hans pappa idag. Saga var också med och sen ville hon hem och träffa kycklingarna så klart :) Nu har jag skjutsat ut Pär till stugan där han ska festa med sin kusin och hans kompisar. Jag och Pelle har planerat ett StarWars-maraton med de tre gamla filmerna. Vi får väl se om jag orkar vara vaken så länge men annars får vi fortsätta imorgon. Sådd av squash står på agendan före filmerna, i senaste laget kanske men det brukar gå bra med dem ändå :)

Kommentera här: