Dagens dilemma...

 
Jaha....
Jag köper vanligtvis ALLTID ekologisk mjölk. Men nu har jag ett dilemma här. På Konsum har de nu mjölk från Grådömejeri, som påstår sig vara ett lite mejeri i Dalarna. Jag gillar småskaligt och vill gärna gynna det. Min fundering blir här:
Ska jag fortsätta köpa KRAV-mjölk från COOP eller Arla som jag brukar?
Eller
Ska jag köpa den mer lokalproducerade mjölken från Grådö?
Finns inte ekologisk och har den där fåniga plast-öppningen som jag tycker är fullständigt onödig...

Kommentarer:

1 Marielle:

skriven

Jag skulle välja den ekologiska filen/mjölken för att vara säker på att inte få i mig gifterna som annars kan finnas trots litet mejeri.

Svar: Ja, det har du rätt i Melle :)
Petra

2 Stefan Lundgren:

skriven

välj ekologisk och se till att ditt blogginlägg hamnar och blir läst hos det lilla mejeriet i Dalarna. Och hoppas på att dom snart kommer med ekologisk mjölk i vettiga förpackningar!
Annars så kan man ju dricka vatten å...

Svar: Ja, jag tror det blir så. Den där plast-mojängen är inte bara dum ur miljösynpunkt, den är urfånig att hälla ur också. Jag dricker sällan mjölk själv men barnen hinkar i sig en hel del...
Petra

Kommentera här: